AVALUACIÓ DE NOVES ADMISSIONS I REALITZACIÓ DE PLANS INDIVIDUALITZATS.
Plans de treballs individualitzats
L'Àmbit d’intervenció està emmarcat dins de l’Educació Escolar de 0 a 18 anys, però en el cas del CAES Natzaret Pare Fontova s’acullen alumnes de 6 a 16 anys i de intervenció socioeducativa. Al centre Nazaret es desenvolupa un Projecte d’educació compensatòria a Primària i a Secundària, per atendre a menors amb necessitats educatives i en situació de risc social.
El Projecte que es portarà a terme durant el període de pràctiques, i que a dies d’ara ja s’ha engegat, s’ajusta a la dinàmica real i quotidiana del centre actual. A més, és la principal tasca que la psicòloga del centre es centra per tal de detectar possibles necessitats en els alumnes del centre i analitzar quines són les necessitats de cada alumne i així realitzar els plans individualitzats corresponents.
D’altre banda, faré dels avaluacions d’admissions de nous alumnes a l’Etapa de Primària. Nazaret és un centre de matrícula oberta i s’incorporen alumnes durant tot el curs. El que faré serà centrar-me també en aquests alumnes i fer un estudi de la seva procedència i anàlisi del seu informe psicopedagògic. En el cas que calgui, es farà també un Pla Individualitzat.
Tot i que alguns aspectes que treballaré ja els vaig treballar al pràcticum I, els tornaré a treballar però ara amb més profunditat i autonomia. Els aspectes els quals em proposo treballar en aquest segon pràcticum són:
a) Avaluació de nous alumnes matriculats a primària.
- Informe de Compensació Educativa (conjuntament amb la treballadora social).
b) Establir necessitats específiques de recolzament educatiu.
- Proves K-BIT (administració i informe psicopedagògic).
- Proves WISC-IV
- Realització d’Informes psicopedagògics.
c) Avaluació de noves admissions (que es vagin incorporant).
d) Sessions avaluatives amb la logopeda.
- Determinar necessitats d’audició i llenguatge.
Fins aquí, la descripció del projecte que portaré a terme, intentant ajustar-me al màxim al pla de treball descrit anteriorment. Vull ser flexible i sumar-me i participar a qualsevol tasca on s’impliqui la psicòloga i així poder aprendre altres aspectes encara que no estiguin descrits al projecte inicial, i que darrerament es puguin afegir.
Núria,
ResponderEliminareix del teu pràcticum ben especificat.
Cal que ens mostris exemplificaicons d'aquestes entrades d'alumne si d'aquests plans individualitzats.
Seguim,...
Hola Núria,
ResponderEliminarhi ha una cosa que no he entès, dius que faràs valoracions psicopedagògiques dels alumnes que es matricularan a l'escola a Primària, el meu dubte és: a tots? o només als que venen amb algun informe psicopedagògic o valoració i es creu que són alumnes amb necessitats educatives especials?
gràcies
Brígida
Hola Brígida,
ResponderEliminarPer les característiques del centre, es fan avaluacions psicpoedagògiques a tots els alumnes que es matriculen nous al centre. Pensa que la gran majoria que s'incorporen a 1er, no han estat mai abans escolaritzats, i necessitem saber d'on parteixen aquests alumnes per treballar i crèixer a l'aula. D'altre banda, per les característiques defavorides de les famílies, són nens poc estimulats i que presenten un retràs en tots els àmbits. A les aules hi ha un màxim de uns 14 alumnes aproximadament, llavors el control és més fàcil tot i acostuma a haver un gran treball al darrere. Només en els casos que ho requereix, es realitza l'informe psicopedagògic de cada alumne per registrar dades rellevants, tot i que les proves es passen a tots els alumnes.
M'he explicat? Qualsevol dubte estic a la teva disposició.
Núria Torrente
Hola Nuria!
ResponderEliminarem sembla molt interessant el teu projecte! Tot i que havia sentit a parlar de les escoles amb matricula oberta durant tot el curs, no se com funcionen i em sembla molt bé que, es plantegin aquest tipus de valoracions per alumnes de noves incorporacions, sobretot donada la situació i el context de l'escola on fas les pràctiques. Et segueixo per què m'interessa molt el tema!
També si realitzen algun PI ja que jo també en faré algun, bé hi participaré, i així veurem diferents maneres de fer-los, o almenys en què es distingeixen i en què són iguals!
Cristina
Molt bé Cristina! La veritat és que trobo aquestes avaluacions essencials perquè més del 80% dels alumnes no han estat mai escolaritzats anteriorment, i necessitem saber què saben i d'es d'on partir. A més, conèixer quines dificultats tenen, que cal reforçar més, si és convenient fer sessions individuals, entre altres.
ResponderEliminar