domingo, 4 de noviembre de 2012

ENFOCAMENTS TEÒRICS I FASES DEL PROJECTE


Aquest projecte es basa en l’enfocament del diagnòstic pedagògic, el qual posa en relleu l’avaluació de les necessitats educatives dels alumnes donant pas a l’enfocament d’Avaluació Psicopedagògica. La finalitat del diagnòstic és determinar la naturalesa de les dificultats, la seva gravetat i els factors que comporten.

L’escola parteix de l’enfocament conductual, ja que intenta comprendre el comportament dels seus alumnes a partir del seu context i tracten d’explicar com aquests alumnes arriben al coneixement. L’objectiu d’aquest enfocament es centra en l’adquisició de destreses i habilitats, n el raonament i en l’adquisició de conceptes. Aquest enfocament va relacionat amb aquest projecte d’intervenció ja que es pretén aprofundir en la conducta i en les necessitats que mostra l’alumne. L’escola també defensa l’enfocament constructivista, ja que defensa a l’individu‚ tant en els aspectes cognitius i socials del comportament com en els afectius. No és producte de l’ambient ni un simple resultat de les seves disposicions internes, sinó d’una construcció pròpia que es va produint dia a dia com resultat de la interacció entre aquests dos factors.


FASES DEL PROJECTE


FASE 1: AVALUACIÓ DE NOUS ALUMNES MATRICULATS 
DATA: Setembre/Octubre                                                      HORES:  22 hores
Objectius: Administrar i conèixer les necessitats dels alumnes de nova incorporació de l’escola a través de texts que mesuren la intel·ligència i  converses amb els alumnes.
Destinataris/àries: Alumnes de 1er i alguns de la resta de Primària.
ACTIVITATS I CONTINGUNTS
1.    Sessions individuals de conversa.
2.    K-BIT 2000 (Test Breu d’Intel·ligència de Kaufman).
3.    WISC-IV
4.    Observació a l’avaluació d’audició i llenguatge.
5.    Elaboració d’informes de Compensació Educativa.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Bloc de notes per anotacions personals.
2.    Manual (Informació d’aplicació, interpretació, tipificació i propietats).
3.    Quadern d’examen.
4.    Full d’anotació individual (Per l’enregistrament de les respostes i resumir les puntuacions obtingudes).

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Seguiment diari a l’aula.
2.    Intervenció de la psicòloga i la treballadora social

FASE 2:  ESTABLIR LES NECESSITATS DE RECOLÇAMENT EDUCATIU                 
DATA:  Octubre/Novembre                            HORES:  25 hores                                                                                                  
Objectius: Mesurar el nivell intel·lectual dels alumnes. Facilitar la integració social, afavorir la interculturalitat, preveure, actuar i compensar les dificultats educatives, fomentar l’adquisició de coneixements educatius i la llengua i promoure la inserció laboral dels joves.
Destinataris/àries: Alumnes de 1er a 6è.


ACTIVITATS I CONTINGUNTS
1. K-BIT 2000 (Test Breu d’Intel·ligència de Kaufman).
2. WISC-IV
3. Observació a l’avaluació d’audició i llenguatge.
4. Redacció d’Informes Psicopedagògics.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Manual (Informació d’aplicació, interpretació, tipificació i propietats).
2. Quadern d’examen.
      3. Full d’anotació individual (Per l’enregistrament de les respostes i resumir        les puntuacions obtingudes).

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Millora respecte les proves anteriors.
2.    Quadern de respostes per la baremació.


FASE 3:  AVALUACIÓ DE NOVES ADMISSIONS
DATA: Octubre/Novembre/Desembre                                    HORES:  16 hores                                                                            
Objectius: conèixer el bagatge educatiu i personal de l’alumne i a la família.
Destinataris/àries: Alumnes i famílies noves al centre.
ACTIVITATS I CONTINGUNTS
1.    Entrevista familiar amb la psicòloga i la treballadora social.
2.    Entrevista individual amb l’alumne/a.
3.    Administració de proves.
4.    Informe de compensació educativa.
5.    Revisió de dades externes que poden ajudar a conèixer la seva situació.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Protocol d’entrevista i informe.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Reunió entre la psicòloga i la treballadora social.


FASE 4:  SESSIONS AVALUATIVES AMB LA LOGOPEDA  
DATA:  Octubre                                                                        HORES: 10 hores
Objectius: Determinar necessitats d’audició i llenguatge.
Destinataris/àries: Alumnes de 1er a 6é de Primària.
ACTIVITATS I CONTINGUNTS
1.    Observació dins de l’aula de l’alumne.
2.    Entrevista individual a l’alumne.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Informe que recull les necessitats de l’alumne.
2.    Jocs individuals.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Sessions pràctiques amb l’alumne.
2.    La logopeda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario