Aquest
projecte es basa en l’enfocament del
diagnòstic pedagògic, el qual posa en relleu l’avaluació de les necessitats
educatives dels alumnes donant pas a l’enfocament d’Avaluació Psicopedagògica.
La finalitat del diagnòstic és determinar la naturalesa de les dificultats, la
seva gravetat i els factors que comporten.
L’escola
parteix de l’enfocament conductual,
ja que intenta comprendre el comportament dels seus alumnes a partir del seu
context i tracten d’explicar com aquests alumnes arriben al coneixement.
L’objectiu d’aquest enfocament es centra en l’adquisició de destreses i
habilitats, n el raonament i en l’adquisició de conceptes. Aquest enfocament va
relacionat amb aquest projecte d’intervenció ja que es pretén aprofundir en la
conducta i en les necessitats que mostra l’alumne. L’escola també
defensa l’enfocament constructivista,
ja que defensa
a l’individu‚ tant en els aspectes cognitius i socials del comportament com en
els afectius. No és producte de l’ambient ni un simple resultat de les seves
disposicions internes, sinó d’una construcció pròpia que es va produint dia a
dia com resultat de la interacció entre aquests dos factors.
FASES DEL PROJECTE
FASE
1: AVALUACIÓ DE NOUS ALUMNES MATRICULATS
DATA:
Setembre/Octubre HORES: 22 hores
|
Objectius: Administrar i conèixer
les necessitats dels alumnes de nova incorporació de l’escola a través de
texts que mesuren la intel·ligència i
converses amb els alumnes.
Destinataris/àries:
Alumnes de 1er i alguns de la resta de Primària.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUNTS
|
1. Sessions
individuals de conversa.
2. K-BIT 2000
(Test Breu d’Intel·ligència de Kaufman).
3. WISC-IV
4. Observació
a l’avaluació d’audició i llenguatge.
5. Elaboració
d’informes de Compensació Educativa.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Bloc de
notes per anotacions personals.
2. Manual
(Informació d’aplicació, interpretació, tipificació i propietats).
3. Quadern
d’examen.
4. Full
d’anotació individual (Per l’enregistrament de les respostes i resumir les
puntuacions obtingudes).
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Seguiment diari a l’aula.
2.
Intervenció de la psicòloga i la
treballadora social
|
FASE
2: ESTABLIR LES NECESSITATS DE
RECOLÇAMENT EDUCATIU
DATA: Octubre/Novembre HORES: 25 hores
|
Objectius:
Mesurar el nivell intel·lectual dels alumnes. Facilitar la integració social,
afavorir la interculturalitat, preveure, actuar i compensar les dificultats
educatives, fomentar l’adquisició de coneixements educatius i la llengua i
promoure la inserció laboral dels joves.
Destinataris/àries:
Alumnes de 1er a 6è.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUNTS
|
1. K-BIT
2000 (Test Breu d’Intel·ligència de Kaufman).
2. WISC-IV
3. Observació
a l’avaluació d’audició i llenguatge.
4. Redacció
d’Informes Psicopedagògics.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Manual
(Informació d’aplicació, interpretació, tipificació i propietats).
2. Quadern
d’examen.
3. Full d’anotació individual (Per
l’enregistrament de les respostes i resumir les puntuacions obtingudes).
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1. Millora
respecte les proves anteriors.
2. Quadern de
respostes per la baremació.
|
FASE
3: AVALUACIÓ DE NOVES ADMISSIONS
DATA:
Octubre/Novembre/Desembre HORES: 16 hores
|
Objectius:
conèixer el bagatge educatiu i personal de l’alumne i a la família.
Destinataris/àries:
Alumnes i famílies noves al centre.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUNTS
|
1. Entrevista
familiar amb la psicòloga i la treballadora social.
2. Entrevista
individual amb l’alumne/a.
3. Administració
de proves.
4. Informe de
compensació educativa.
5. Revisió de
dades externes que poden ajudar a conèixer la seva situació.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Protocol
d’entrevista i informe.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1. Reunió
entre la psicòloga i la treballadora social.
|
FASE
4: SESSIONS AVALUATIVES AMB LA
LOGOPEDA
DATA: Octubre
HORES: 10 hores
|
Objectius:
Determinar necessitats d’audició i llenguatge.
Destinataris/àries:
Alumnes de 1er a 6é de Primària.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUNTS
|
1. Observació
dins de l’aula de l’alumne.
2. Entrevista
individual a l’alumne.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Informe que
recull les necessitats de l’alumne.
2. Jocs
individuals.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1. Sessions
pràctiques amb l’alumne.
2. La
logopeda.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario