lunes, 10 de diciembre de 2012

PROVES WISC-IV A ALUMNES DE PRIMÀRIA

He realitzat la prova d'intel·ligència WISC-IV a alumnes de primària que havien donat un CI molt baix a l'anterior prova K-BIT realitzada als nous alumnes del centre.

El WISC-IV és una prova d’intel·ligència formada per quinze tests ordenats en un ordre d'administració, que es nomenen darrerament.


       Els tests principals són necessaris per obtenir el CIT i els quatre índexs. Aquests test són els següents: Cubs, semblances, dígits, conceptes, claus, vocabulari, lletres i números, matrius, comprensió i recerca de símbols. Aquests tests principals són necessaris per obtenir el CIT i els quatre índexs. Hi ha uns tests complementaris que es poden aplicar com a substitus dels test principals, depenent dels recultats.




    
   És una prova més llarga que el K-BIT, ja que s'aprofunditza més en alguns aspectes que aquestes. És necessari el cronometre, ja que en alguns dels test és necessari mesurar el temps que empra l'alumnat, tenint un límit.

He realitzat aquesta prova a un alumna de 1er, un alumne de 2on i a una alumne de 6è. A un alumne de 1er, al qual se l'hi havia de passar aquest test no li hem pogut passar perquè encara no havia fet els 6 anys, i aquesta prova té una edad mínima per poder realitzar la prova, que és haver fet els 6 anys.

4 comentarios:

  1. Hola Nùria, al final un test apoya al otro o por el contrario con esta nueva prueba los resultados han cambiado

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Sònia,

      El primer test que realitzem és el K-BIT. Si el resultat d'aquest dóna un CI molt baix, es valora si es necessari realitzar la prova del WISC-IV.

      No sé si coneixes aquesta prova, però té un gran número de subtest on s'aprofunditza més en els diferents coneixements i el seu resultat ens ajuda a saber quin tipus de dificultats presenta l'alumne.

      L'altre prova que he realitzat al centre és el TONI 2 (no verbal), la qual només s'administra a alumnes amb greus dificultats de llenguatge i el resultat de les altres proves no és fiable.

      Algun dubte més? Qualsevol cosa resto a la teva disposició.

      Salutacions,
      Núria Torrente.

      Eliminar
  2. Hola Núria,

    Avui justament hem acabat de passar el WISC-IV a una alumna de 2n de l'ESO, que porta un any realitzant reeducació en un centre. Enn coordinació amb el centre on realitza la reeducació s'ha cregut convenient que des del DOP de l’escola es passin unes proves i des del el centre es passin unes altres, amb la finalitat de posar-les en comú en les reunions de coordinació que es realitzen períodicament.

    Aquestes proves son llargues, hem trigat dos dies (4 hores en total, dos hores cada dia). I es passen en casos molt concrets, l'he preguntat a la meva tutora i em diu que passa unes 3 ó 4 a l'any com a molt.
    Com funciona en el teu centre.

    Moltes gràcies

    Imma Matarín

    ResponderEliminar
  3. El centre on jo realitzo les pràctiques noté les mateixes característiques que un centre ordinari. Els alumnes que venen al centre són alumnes procedents de families en risc d'exclusió social i famílies d'ètnia gitana generalment desestructurades. Això vol dir que els alumnes tenen greus dificultats d'aprenentatge ja que fins a 1er de Primària no tenen cap contacte amb l'escola, són poc estimulats per part de les famílies i quan per fi acudeixen a l'escola, el nivell d'absentisme acostuma a ser alt.

    Per aquest motiu, el nivell acadèmic dels alumnes és molt baix i necessiten ajuda des del Gabinet Psicopedagògic per poder seguir els aprenentatges que es donen a l'aula.

    D'altre banda, és necessari realitzar aquestes proves diagnòstiques per elaborar l'Informe Psicopedagògic, el qual es redacta quan l'alumnes necessita un recurs especial. En aquest informe s'ha d'especificar quines proves s'han realitzat i els seus resultats, l'avaluació d'audició i llenguatge que fa la logopèda, les observacions que ha realitzat la tutora a l'aula, l'observació de la psicòloga, etc. Ho comprendràs més quan vegis la meva memòria.

    Altre petit incís, i que pot ser resultat d'aquestes dificultats d'aprenentatge, és el alt consum de drogues dels pares que acaben afectant als seus fills. Si Imma, és increïble, però la meva tutora em va dir que això és un aspecte que també els hi pot afectar als nens, durant la gestació.

    Jo no he trigat tant en realitzar les proves, ja que quan són més petits no arriben a puntuaions tant altes als tests i acaben abans. Però si, sobretot el WISC-IV és una prova molt densa.

    Espero haver-te solucionat el dubte. Qualsevol cosa estic a la teva disposició encara que avui sigui l'últim dia d'intervencions al blog.


    Salutacions.
    Núria Torrente

    ResponderEliminar