miércoles, 7 de noviembre de 2012

AVALUACIÓ DELS NOUS ALUMNES

Fa ja unes setmanes que hem començat a fer les avaluacions dels alumnes que s'han matriculat al centre aquest any.


Abans, volia remarcar les característiques del centre per entendre millor la intervenció. Nazaret és un centre d'educació compensatòria que acull un 87% d'alumnat d'ètinia gitana. Tot el seu alumnat es troba en situació de risc social i famílar. Hi ha un ampli percentatge d’alumnes amb retràs curricular de moderat a greu (1 a 3 cursos), segons els cicles educatius. La intervenció que es fa al centre es tant educativa com social. Els alumnes nous s'incorporen a 1er de Primària, ja que el centre no oferta l'etapa d'infantil. Per aquest motiu, un alt percentatge d'alumnes és el primer contacte que tenen amb el món educatiu i això influeix en el seu bagatge. S'han de treballar molts aspectes abans que la intervenciño educativa. Les famílies van acompanyades de la treballadora social del centre, que fa una excel·lent actuació i reben ajudes de tot tipus (menjar, roba, etc).




L'avaluació inicil que es fa, consisteix en l'observació directa a l'aula i la realització de proves d'intel·ligència per detectar possibles mancances i així poder ajudar als alumnes des del primer día a crèixer i a formar-se. A día d'avui ja hem realitzat les proves K-BIT a tots els alumnes de 1er de Primària i ja hem començat a passar-les a la resta d'alumnes nous. Aquestes proves ens permeten conèixer que saben els alumnes i des d'on poden partir a l'aula.



Segons els resultats obtinguts a 1er, aquestes són les dades rellevants que hem obtingut:



- En Julià és un nen retràs greu que ja s'ha incorporat al centre amb un Informe Psicopedagògic previ.



- En David ha donat nivell d'intel·ligència baix i té un retràs en el llegunatge. Abans no havia estat escolaritzat i ve de Portugal.



- En Gerard ha donat un nivell d'intel·ligència baix i un retràs d'audició i llenguatge. Té una germana al centre amb un retràs i un germà gran també. L'altre germà que té a 2on no presenta cap dificultat.



- Per últim, la Inés ha estat abans escolaritzada, a primera vista no ha presentat cap dificultat a l'aula però ha donat un resultat molt baix a la prova K-BIT. Està pendent de passar-li una altre prova, el WISC-R.




A partir dels resultats d'en David i d'en Gerard, i de l'informe psicopedagògic d'en Jualià, ja hem començat a treballar de manera indicidualitzada dos hores setmanals cadascun d'ells. No descartem realitzar-lis alguna prova més per detectar més mancances. D'altre banda, tots tres treballen de manera individualitzada amb la logopeda del centre.


3 comentarios:

  1. Núria,
    vista la gran incidència que es fa al centre amb el tema de detecció inicial de les nee; pots explicar detalladament el procés?

    ResponderEliminar
  2. Doncs sel's hi passa la prova d'intel·ligència K-BIT quan arriben nous al centre. En alguns casos, es realitza alguna prova més aprofundir més en els aspectes que tenen més dificultats. Proves com el WISC-IV, el TONI 2, o semblants. Si és el cas, la logopeda del centre també treballa amb els alumnes individualment i detecta dificultats de llenguatge, ja que són comuns a l'escola.

    A partir d'aquí, si els alumnes presenten alguna necessitat educativa, es realitza el Informe Psicopedagògic amb totes les dades enregistrades de les diferents proves fetes i intervencions dels professionals i s'elabora un Pla Individualitzat per treballar a l'escola. En alguns casos, reben ajuda externa subvencionada per la Conselleria d'Educació

    ResponderEliminar