Ja hem acabat de passar les proves K_BIT als alumnes de primer. A continuació podem veure els resultats en forma de gràfic, per poder visualitzar millor els resultats.
Els diferents colors designen la Categoria Descriptiva segons el CI de cada alumne.
OBSERVACIONS:
- Del total dels 15 alumnes que hi ha a l'aula de primer, observem que hi ha un gran número d'alumnes amb un nivell de intel·ligència molt baix.
- Hi ha un alumne a l'aula que ja tenia un dictamen establert i que ja es treballa a nivell individual fora de l'aula.
- Aquests resultats són deguts a dos factors principalment:
· Són la gran majoria alumnes no escolalitzats abans d'iniciar l'etapa de primària, més
del 80% de la classse.
· Alumnes poc estimulats per les famílies.
- A tres dels alumnes que han obtingut una categoria descriptiva molt baixa i amb un número de CI molt baix, se'ls hi ha de passar la prova WISC-R per valorar aquest primer resultat amb un altre tipus de prova. A un d'aquests alumnes ja se li ha passat el WISC.
- Ens ha sobtat el resultat d'aquests dos alumnes perquè a l'aula treballen molt bé, segueixen la classe i es valora positivament el dia a dia. Amb l'altre alumnes ja s'està treballant individualment fora de l'aula.
- A altre alumne, se li ha passat una altre prova d'intel·ligència no verbal, el TONI 2, ja que el seu nivell de llenguatge no es vàlid per realitzar el WISC i el seu resultat no seria del tot fiable.
Aquest gràfic ens fa més conscients del treball constant que han de tenir els alumnes a l'aula i la necessitat de tenir personal de recolzament en les assignatures instrumentals per assugurar-nos de que els alumnes aprenen. A aquest curs li donen més importància a l'àrea de llengua i matemàtiques.
Amb aquests resultats en una escola ordinària, els alumnes haurien de rebre recolzament diàriament. En el cas de Nazaret, al ser un centre de compensatòria i per les característiques subrallades anteriorment, entra dins de la normalitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario