Les primeres proves d'intel·ligència que fem als alumnes, són les proves K-BIT. En alguns casos és la única prova que es passa i en altres casos es considera oportú passar altre prova d'intel·ligència segons els resultats obtinguts dels alumnes o les observacions fetes a l'aula i aportades pels mestres.
Segurament molts de vosaltres ja heu tingut un contacte amb aquesta prova. Jo vaig conèixer la seva dinàmica i funcionament al Pràcticum I, ja que vaig passar alguna prova amb la meva tutora. En aquest segon Pràcticum, he participat més autònoma i activament en la seva realització. També influeix el número de vegades que l'hem passat, agafant més confiança en mi mateixa.
K-BIT, Test Breu d'Intel·ligència de Kaufman, ens permet mesurar la intel·ligència de nens, adolescents i adults, dins del rang d'edat d'entre els 4 i els 99 anys. La seva aplicació té una durada d'uns 15 a uns 30 minutos aproximadament. Aquesta prova està formada per dos subtest:
- Vocabulari: mesura l'habilitat oral i són respostes orals.
- Matrius: mesura les habilitats no verbals i la capacitat de resoldre nous problemes de raonament a partir d'estímuls visuals.
Segons l'edat de la persona, la prova parteix d'un punt o un altre. Evidentment, a més jove la persona de més baix parteix. Igual que passa en persones més grans.
En el cas de Nazaret, com és un tipus d'alumnat poc estimulat, acostuma a tenir problemes de parla i manca de vocabulari, per això en alguns casos es decideix passar proves d'intel·ligència no verbals. D'aquesta manera comprovem que l'alumne pot tenir un problema de llenguatge però no d'intel·ligència.

No hay comentarios:
Publicar un comentario